Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку Праздник алфавита.

Автор публикации:

Дата публикации:

Краткое описание: ...


Teacher: Good afternoon dear boys and girls, teachers and guests! I am very glad to meet you at our ABC party.

Child: We have a holiday today, the ABC party
We shall sing, we shall dance
We shall speak and read at once!
You know all letters well
You can read them and spell!

Представление английских букв в стихах. Дети выходят группами (у каждого ученика красочная буква с картинкой).

A is for apple
It is in the tree.
It is sweet and juicy.
Give it to me!

B is for ball.
The ball is red and blue.
Take it, I want to play with you.

C is for cake.
Tasty birthday-cake,
Usually my mother makes.

D is for dog.
I like my dog.
My dog likes to run,
It’s very fun.

E is for egg.
It is blue and white.
And it is for bird,
That flies so high.

F is for fish.
It is in the sea.
It is red and white,
Catch it for me!

G is for grapes.
They are sweet and green.
Pick grapes from Jim.

H is for honey.
It is so sweet.
Give me a little!

I is for ice-cream.
It is cold and sweet,
I like it!

J is for jam.
It is in the plate.
“May I take a little?”
Asks little Kate.

K is for kitten.
It is nice and funny.
It likes milk,
And doesn’t like honey.

L is for lorry
It is in the street.
“I want to be a lorry-driver”
Says little Pete.

M is for milk.
It is soft.
Like a silk.

N is for nut.
I like the nut
And chocolate.

O is for orange.
It is sweet and juicy.
“Give me an orange”,
Says little Lucy

P is for pig.
Look at the pig,
It is pink and big.

Q is for question.
“How are you?” and “What’s your name?”
Ask we questions every day.

R is for rose.
It is red.
“I take care of my rose”,
Says little Ted

S is for strawberry.
Strawberry grows in the field.
I like it with cream.

T is for train.
It’s very fun
To play with it again.

U is for umbrella.
“I take it when it’s rain”
Says little Jane.

V is for vase.
Vase is for flowers
It is in the class.

W is for watermelon.
It is red and sweet.
Let’s buy it!

X is for xylophone.
Every day I am at home
And I play my xylophone.

Y is for yacht.
“I have a toy yacht”,
Says little Dot.

Z is for zebra.
It is black and white.
I like to ride.

Teacher: А теперь
Мы песенку споем о том,
Как буквы
Строили свой дом.
Свой дом, в котором 26
Английских букв живет.

Песня про алфавит. АВС song исполняется хором.



Конкурсы на знание алфавита.

1. Кто быстрее назовет буквы?

Команды получают по 1 конверту с одинаковыми 10 буквами и за 1 минуту раскладывают их в алфавитном порядке на столе. Представитель команды называет их.

2. Собери разбежавшиеся буквы.

Командам раздаются конверты с 10 большими и маленькими буквами. Кто быстрее соберет их вместе– получает балл.

3. Напиши слова.

Учитель называет слова по буквам, команды записывают их на листках.

Учитель: Ну а сейчас немного отдохнем и сделаем зарядку.

4. Учитель: Для участия  в конкурсе требуется по одному человеку от каждой команды. На доске таблицы алфавита Детям нужно найти и показать буквы, которые называет учитель.

5. Учитель: Кроме алфавита мы выучили цифры и уже умеем считать по-английски.

Каждая команда получает карточки с написанными на них номерами телефонов. Детям нужно правильно назвать номер по-английски.

6. Учитель: А еще мы знаем цвета. Какого цвета буквы?

7. Учитель: Назовите по-английски изображенные предметы.

8. Учитель: Сейчас мы все вместе пойдем в зоопарк. (игра крокодил; ученик показывает животное, остальные угадывают)

Награждение победителей. Вручение медалей за I,II,III места и сладких призов.

Teacher: Всем спасибо за внимание! Наш праздник окончен

Ученики: The game is over and you see

Now we know the ABC!