Конспект урока по английскому языку на тему « Work еxperience» ( 11 класс)

Автор публикации:

Дата публикации:

Краткое описание: ...


Урок « Work еxperience» 11 класс по теме раздела «Что происходит после школы Образование и карьера?»

Цель урока: Систематизировать и обобщить знание по теме « Work еxperience week».

Задача: Создать на уроке атмосферу общения и сотрудничества, стимулировать желание ребят получить информацию по теме и поделиться с одноклассниками и учителями своими знаниями и умениями по данному вопросу.

Обучающиеся должны уметь:

воспринимать на слух и выделять необходимую информацию, выражать свое понимание через заполнение таблиц по теме; комментировать факты и события с собственных позиций, выражая свое мнение: самостоятельно анализировать, сопоставлять, распределять языковые факты и явления.



План урока

  1. Организационный момент. Дать ситуацию ½ австралийских подростков ½ российских подростков.

  2. Интервью с подростками обсуждая тему «Work еxperience week », сравнить с нашей страной.

  3. Прочитать и найти ответы на вопросы. Д.Р.

  4. Релаксация.

  5. Газетные статьи.

  6. Заполнение анкетных данных.

  7. Итог. Разработать статистические даныe анкет.



Ход урока

  1. T: –Good morning, everybody. Today we will speak about Work experience in our country and overseas. At first, look at the list of personal qualities do you think are necessary for the occupations you have listened?



Which of the above qualities described you or your friend.

P1. I think I’m…

P2. It seems to me I’m…

P3. In my opinion I’m

P4. To tell the truth…I’m not…

  1. T: -Now you are in 11 form. What would you like to be when you graduate your school? What type of profession would you like to have? Open your book at page . Imagine that you are giving an interview to an English speaking reporter. ( let’s speak) p1-Cl. Who helped you to choose a profession? What do your friends think of your choice? Why do they think so? Do you know about work еxperience week at school? Discuss this problem.

p1. Where are any of the places students work during work еxperience week?

p2. Do students like work еxperience week?

p3. Would you like to work in the library?

p4. Where can you use a computer?

p5. What kind of information can you find on the library computer?

p6. Do you have work еxperience week at your school?

p7. What kind of job would you like to try?

p8. Did you work during summer holidays? What did you do?

  1. T: - Thank you very much. Now study the questions and then find the answers in the advertisements. p1, p2, p3.

  2. T: -Have you listen to this music? Imagine that you are at the seaside and happy. Let’s listen.

  3. T: -I’l give you some newspapers, read and be ready to tell your opinions about newspaper’s advertisements of jobs. p4, p5, p6.

  4. T: -When you apply for a job you may need to provide a curriculum vitae (CV) which gives the employer important information about you. A (CV) is sometimes called a resume. At first here are details of Paul Goodman’s CV. Please complete the table below



Please make a list of this information and compare it with your classmates. Now try to write your curriculum vitae (CV).





  1. Our lesson is over. At home prepare your lists.